Froosh - Orange is the new black.


Froosh är smoothies i ett gäng olika smaker. Och det här är verkligen frukt på flaska. Det är bara frukt inget och inget annat.

Jag var med skrev den första copyn när Froosh lanserades i Sverige. Inspirationen kom från det brittiska Innocent. Froosh ville inte kopiera, men ha en liknande image. En med mycket humor, glädje och framför allt transparens. Det är ju inget fuffens här. Det är bara frukt.

Tonaliteten har ändrats genom åren. Och ja, jag tycker den är bra. Den lite flummiga storytellingen var möjligen kul, men inte rätt. Den svenska marknaden är lite mer rakt på sak än den brittiska, och samma typ av humor går inte hem överallt.

Men det är kuriosa. Det är produkten jag ska bedöma.

Froosh har många varianter, men detta är en av mina favoriter. Apelsin, morot och ingefära.

Nu är det inte huvudingredienserna, som i de flesta av deras produkter. I det här fallet är det äpplen och druvor som står för 55 % av innehållet.



Men. Det är bara frukt. Och jättegott.

Det är en jättebra balans mellan apelsinen och moroten som har en del gemensamt smakmässigt. Moroten rundar av syran. På toppen finns ett sting av ingefära. Den är bara 1 % av innehållet. Mer hade inte varit bra.

Betyg

Matkvalitet: 9/10
Smak: 8/10
Mättnad: -/-
Pris/värde: 7/10
Totalomdöme: 8/10

Kommentarer