Grekiska Kolgrillsbaren – en guldstjärna till Viktor.

Käre Viktor, vad trevlig världen skulle vara om fler gjorde det du gör.

Trött och hungrig beställde jag hem mat från Grekiska Kolgrillsbaren, trots att jag inte var helt nöjd sist. Och det blev mycket av tumrullande tills jag fick ett mejl om att restaurangen inte bekräftat beställningen. Jag ringde. Du svarade och förklarade att systemen strulat, men att du skulle ordna min leverans.

Sen gick det någon timme och hungern pockade inte lika mycket. Då får jag ett mess som talar om att min leverans är försenad. Jag ringer dig igen. Och du förklarar, ber om ursäkt och berättar att jag ska få extra. Och jag behöver inte betala något för min beställnig. Tack.

Nån halvtimme senare ringer porttelefonen och jag släpper in honom. Nu landade han på fel våning, men det löste vi.



Och extra fick jag. Nu blev det för sent för att äta ordentligt, men får massor av rester till i morgon. Stort tack för de extra libanesiska bröden och rörorna med paprika och fetaost.

Jag hade varit vansinnigt arg om det inte var för Viktor. Alla restauranger behöver en Viktor. Som kan ta oss som lackar när servicen brister. Jag ber härmed din chef om löneförhöjning. :)

Jag hann dock smaka igenom maten. Tidigare gnällde jag på att restaurangen var bättre förr, och tyvärr ändrar inte den här leveransen den ståndpunkten.

Det ska sägas att det är gott, men inte i närheten av perfektion. Kycklingen är ganska torr och bulguren överkokt. Smakerna är dock bättre än förra gången, inte minst på tzatzikin som nu är riktigt krämig och har ett riktigt "bett".

Vinbladsdolmarna har tyvärr också tillagats lite för hårt och länge. De tappar därför den textur som jag tycker gör stora delar av rätten.

Men rörorna, som jag fick som plåster på såret för den sena leveransen, är riktigt bra både i smak och textur. Paprikaröran, min favorit, fyller hela munnen med smak och bjuder på en matig textur. Perfekt till både kött och bröd. Fetaoströran är lika god, med bra balans i sälta och syra.'

Det tar sig.

Betyg

Matkvalitet: 7/10
Smak: 7/10
Mättnad: 8/10
Pris/värde: 6/10
Totalomdöme: 7/10

Kommentarer